Ebbe 8 månader idag!!

Och den fick han tillbringa på följande sätt:

Han tog sovmorgon i morse vakna inte förrän tio över sex eller ja ok han har vari vaken typ tio ggr i natt men då var det helt kört o mogon och det spelade ingen större roll då jag ändå måste stiga upp med dom andra barnen då.

SEn körde vi in dom till skolan till åtta, efter det var det dags för öron näsa hals och det visade sig att han nu igen har snudd på öroninfl stackars så har han ont den kommande v så skall jag ringa doktorn så får han medicin, annars skulle vi ses om två mån.

Sen bar det av till stan o en fika med moster Emmie, Ebbe tog en tupplur men vakna på fiket han ville nog vara med och jaga kapsyler jo för det är just det vi gör nu till storebror, dom samlar i klassen till kapsyljakten så vi fråga på siesta och fick med oss en hink haha undra om dom trodde min syrra börjat samla på kapsyler, vi var även inne på märtas o rensa deras skål!! Så till er som läser detta om ni har kapsyler över så skicka dom gärna till oss.

SEn hade Ebbe ett besök på bvc för att kolla sin vikt, så nu väger stor killen 10530gram och är 74 cm lång, min LILLE kille! Nästa gång skall bvc tanten hem till oss undrar om hon skall kolla att vi säkrat hemmet och sånt eller vad det är??

Ebbe fick sen avsluta dagen hemma med sin älskade gå stol och bråka med sina bröder och sina föräldrar, somnade till slut i mammas famn med vällingflskan i munnen, hoppas nu han sover bättre!

Än en gång jag efterlyser kapsyler (dricker själv inte läsk eller nåt sånt med kapsyl)!!
Skickas till det gråa huset i väskinde tack på för hand.
Förra årets kapsyl jakt vanns av en klass som samlat in 168kg kapsyler, shit alltså dom måste haft en förälder som jobbar typ på pripps eller nåt!!!!!

Kommentarer
Postat av: nina

jag har liksom samlat på kapsyler en gång i tiden, men tyvärr är dom borta nu å nu dricker vi inte så mkt läsk. men jag ska leta i metallåtervinningen.

2009-02-19 @ 21:28:07
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: Linda

Grattis till Ebbe från mig och Martin!

Så han har kommit över 10 kg gränsen, då är han ju stoooor kille nu ;-)

2009-02-19 @ 22:36:01
URL: http://lan.blogg.se/
Postat av: nina

grattis ebbe

2009-02-19 @ 22:49:51
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: catti

grattis i efterskott ebbe.

2009-02-20 @ 08:40:48
URL: http://catti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0