Dottern sover!!

Det är så man får sätta ett kors i taket då min dotter redan sover, första kvällen på jag vet inte när som vi inte blivit sura på henne för hon trottsat mellan sju och elva på kvällen såååå skönt.
Hoppas nu det kan ske fler gånger och då inte om några månader!!

Känner att jag måste få skriva om min dotter ikväll, min lillstrumpa.
Jag tycker ju att Nina du har så bra åsikter, om vår uppdelning av killar och tjejer, men här tycks det inte funka.
Min dotter kom till mej den andra juni för sex och ett halvt år sen.
Jag var jätte förvånad att det kom ut en utan snopp men glad med, och nu tror kanske alla att efter två pojkar blev det massor med rosa o tjejiga saker, men nej för jag är ingen sån (så länge funkar det).
Jag vägra klä henne i rosa för det är en färg jag hatar.
Och då hon hade två bröder trodde jag att inga problem hon blir en grabbig tjej.
Men vid ett års ålder (tro det eller ej) och om man gick in med henne i en klädbutik (vilket min dotter älskar och jag hatar) så drog hon snabbt tag i något rosa eller glittrigt minns tydligt en handväska men paljetter, kunde iofs även en kille gjort, sen vid lite äldre ålder vägra hon allt utan klänningar o kjol (jag har aldrig sånt, tvingar på mej det vid fest).
Hon älskar alltså rosa glitter o glamour. Skor vill hon ha i massor, jag har knappt några, hela i alla fall!
Hon har jätte långt blont hår jag kan f-n inte göra en fläta klokt.
Men sm tur var så är hon en liten tjej med mycket go i hon biter ifrån när det krävs hon tar för sig o säger vad hon tycker (ibland tar hon för sig lite för mycket kanske). Hon älskar att leka med lego med storebröderna.
Och på dagis sa dom att hon är både tjejig och inte, för hon älskar allt "tjejigt" Men kan brottas med killar o är inte rädd när det blir lite hårt. Och min tjej enligt dom kommer i sin rosa ballerina dräkt på en cykel och leker tjuv och polis!!!!

Kanske har gjort lite rätt i alla fall, hoppas hoppas!!
Och hon är ju världens goaste tjej!!

Kommentarer
Postat av: Emmie

åhh, hon somnade fort igår!! håller mina tummar hårt knutna för att det skall fortsätta..



Lillprinsessan, ja nog vet hon vad hon vill. Kommer aldrig glömma när hon sa till mig, Emmie den där tröjan är jättefin men kanske lite liten till dig, jag skall tillägga att jag hade på mig en bolero.



Ge henne många pussar från mig!

2009-01-07 @ 15:58:32
URL: http://[email protected]
Postat av: nina

men jag tror att det är så att vissa individer gillar rosa å andra inte. jag tror inte att det egentligen har med könet att göra. men samhället STYR tjejer respektive killaratt gilla olika färger.

det viktiga är då att det är MAN SJÄLV SOM BESTÄMMER. men många tjejer tycker nog rosa är fint för att det FÖRVÄNTAS av dem.

förhoppningsvis och troligen så gillar din lilla tjej verkligen rosa. inte för att hon är tjej. utan för att hon som individ gillar det.

leka tjuv å polis i rosa klänning låter fantastiskt. det bästa av två världar - som jag hoppas ska bli en.

2009-01-07 @ 20:05:57
URL: http://torrbollen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0