Guld värd!!

Ville bara skriva ett inlägg om en underbar person som på något vis har vari med ´mej hela livet men ändå inte är en släkting.
Har nu när jag fått barn med ny kille börjat tänka på hur jag levde förr och hur jobbigt det var (ni som känner mej vet).
Så då kom jag igår att tänka på en person som jag inte direkt har tackat för allt hon gjort, vad det gäller mej och min familj runt mej, hon är helt enkelt guld värd.

Hon har funnits med mej hela min uppväxt, som min mammas kompis och arbetskamrat, som liten minns jag att jag jämt tyckte hon var så glad och snäll, det är hon med!!
När min äldsta son var tre skola hon in honom på dagis, och det gick så bra hon var hans toppen fröken, två år senare skola hon in lillebror som är en ganska känslig person även det funka bra hon kunde ta honom hur ledsen han än var, han älskade sin fröken. Hon är en sån som han behövde, mjuk i sitt sätt.
Hon slutade tyvärr efter han gått en tid, för och prova på ett annat jobb, min son tyckte det var jobbigt och det märktes då han var mer ledsen under en tid när man lämna honom, vem sakna inte henne där.

När mina pojkar var 6 och 4 och dottern min var nästan2 separerade jag från deras pappa under väldigt jobbiga förhållanden, och då fanns hon där för oss och ställde upp jätte mycket.
Den kväll som det var som rörigast var vi hemma hos henne och hennes man, dom tog emot oss med öppna armar trotts att vi bara kom mitt i deras mat och allt.
Jag mådde då skit vilket påverka barnen, men deras lugn och härliga sätt med barnen, gjorde barnen lugna och trygga hemma hos dom ändå. Och barnen bara älska att busa med hennes man, och vilken lycka för sonen min att få träffa henne.
Efter den kvällen har hon fortsatt att ställa upp på oss, man har kunnat ringa henne och ställt frågor över saker man undrat, vet inte hur många gånger min mamma fått ringa henne och frågat saker när jag var orolig eller undrat över saker som gällt barnens tillstånd, min fd beteende eller socialtjänsten. Hon har alltid gett så bra tipps och förklara så bra.
Är så skönt när man har kunnat vända sig till henne om man vari orolig för hur barnens situation skall bli. En helt underbar människa helt enkelt.
Tänk att det finns så fantastiska människor!!!

Så jag har länge velat tacka dig men har aldrig vetat hur eller så, så nu försöker jag göra det på mitt sätt här!!!
Du är en helt fantastisk människa som är guld värd! TACK för att du bara finns när man har en massa frågetecken och oroliga tankar, du har så bra råd att komma med! Kramar i Massor från Malena och barnen.

Kommentarer
Postat av: catti

vad fint skrivet. vad skönt att ni har henne

2009-01-23 @ 07:14:30
URL: http://catti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0