skavsår och ont i magen!!

Idag är en sån dag som jag bara vill dra täcket över huvudet och tycka synd om mej själv.
Ebbe har inte sovi något i natt, det har han i och för sig slutat med för länge sen ,att sova alltså.

Skulle in o handla på fm det visade sig då att min sko börjar ge upp, den vill snart få vila i en soptunna, så nu har man ett fint skavsår aj aj.
Vi handla i all fall en icke giftig flaska till Ebbe så nu skall han lära sig att dricka majsvälling.
Så blev det en body o ett par byxor med.
Efter en stor handel på mataffären så for vi hem. Tog en kopp kaffe sen small det till och jag fick bajs ont i magen, o inte vill den släppa heller.
Så jag går här och kvider i kapp med gubben som det ju är så synd om, men jag har mer ont det vet jag haha!!
Fattar inte att min mage hör till en lat 29 åring, man skulle nog tippa på att den hör till en 95 åring som stressat runt hela sitt liv, varför får vissa så känsliga magar??
jag menar jag känner dom som inte käkar, inte sover och lever på kaffe och ja dom har då inget problem med magen, så jag som äter bra, sover (ja innan Ebbe kom i alla fall) och dricker bara ett par koppar kaffe om dagen och får en sån här dö gullig mage.

Jaja man skall inte klaga det finns alltid dom som har det värre!!

Har nu gjort färdigt min sons presenter och vari o lämnat bild till tidningen och han fyller först på tor så jag känner mej hel nöjd, har även fixat sk syskonpaket till dom andra, så blir det ingen avundsjuka.
Jag brukar ge dom något litet, och i stället ge dom för lite mindre när dom själva fyller. Nu är dom snart så stora så man kan ta bort det.

Det är som när man får barn och har syskon sen tidigare då är det en självklarhet för mej att köper jag till bebisen som dom fått så köper jag även nåt litet till syskonen, svartsjuka blir det ändå så där kan man ju undvika det och faktiskt tänka på syskonen med.
Jag var hård med det när mina kom tätt för några år sen att hade man med sig paket så ha det till alla annars behövs det inte, det är jobbigt nog att få syskon.

Ebbe somna förresten med flaskan i munnen på tal om något helt annat, ja han drack ju inget men han hade den i munnen i alla fall så det var ett steg i morgon jobbar vi på att ta ett smakprov!!!
Nu skall jag gå och tycka synd om mej i sängen för magen värker, kram!!

Kommentarer
Postat av: nina

va smart det där med syskonpaket. inte hört talas om tidigare. du är så klok.



hoppas magsmärtan släpper. det är skit med magkatarr.

2009-01-17 @ 22:16:35
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: catti

ta hand om din mage. tycker också det är orättvist att vissa kan bälga i sig kaffe det som är så gott, men det är bara att foga sig för mage

2009-01-18 @ 11:01:03
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: LeeLoo

skickar en kram som plåster på den onda magen, även om det kanske inte hjälper så räknas tanken...

2009-01-18 @ 13:45:30
URL: http://leelooos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0