Två barn mindre!

Jaha då vart det ganska tomt här hemma då stor killarna åkt till pappa.

Igår firade vi min pappa, hade jätte mysigt med bad i geab bassängen och efter det fika med tårta och massa gott.
Det var uppskattat av både vuxna och barn...tack mamma och pappa för en mysig em.
Ebbe gillade verkligen att bada i bassäng eller först var han rejält skeptisk men sen sparka han på som tusan och hela bassängen var ju full av stora barn man kunde kolla in.

På kvällen blev det hektiskt med hårklippning av en son som började få riktig hockeyfrilla.
Och sen skulle man lyckas få alla trötta små i säng då det var skola idag därav inget inlägg igår.

Har idag vari med Hedvig och prova tvärflöjt, jag tror själv det är alldeles för svårt för henne och hon vill egentligen spela blockflöjt så ev blir det inga fler ggr men prova kan man ju.
Minns själv när jag spela det gud det var så svårt och jag skulle bara ha en egen flöjt och mina stackars föräldrar köpte en, jag kämpa på ett tag men ledsnade, tänk vad mycket man ger sig in på som liten som sen inte är ett dugg kul.
Idag tycker jag mest synd om mina föräldrar!!!

Har träffat lillasyster idag med, hade en jätte mysig stund på stan sen kom hon med hem till oss, till dotterns glädje då det är hennes idol.
Dottern höll värsta showen här hemma för oss, det var svårt att hålla sig för skratt emellanåt (hon är ju så go) tack för showen gumman!!

Känner nu att jag måste ta tag i min sons presenter han fyller ju nästa tor och det önskas ju speciella saker som bara finns på nätet, får försöka hinna det i morgon så hans födelsedag inte går åt skogen.
Minns förra året, han är en sån som tar största presenten sist bara det att förra året var det ett par stövlar i det, han blev rejält besviken och ledsen så i år blir det att slå in det roliga i dom största.
Vem skulle tycka att det var kul med stövlar i present när man var liten!!??

Nu skall jag sätta mej med en kopp te, är en dag med två barn i morgon med!!
Kramar

Kommentarer
Postat av: nina

kul att ebbe gillar att bada igen. lät jättemysigt det ni gjorde på din pappas födelsedag.



men tänk om det inte alls blir för hedvig som för dig. hon kanske kommer tycka det är jättekul och blir grym på flöjt. kan man inte köpa en begagnad? fast det kanske är skit dyrt ändå.



vilken go mamma du är som gör allt för att dina barn ska bli glada på sin födelsedagar å till jul. jag kommer själv ihåg vilka läskigt stora förväntniningar man hade inför bemärkelsedagar. sån mamma ska jag me bli, tänkte jag. du inspirerar mig!



ses snart

2009-01-12 @ 22:27:05
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: catti

kan man inte hyra flöjt, det gjorde mina föräldrar till mig när jag spelade tvärflöjt



vad mysigt att bada.

2009-01-13 @ 06:48:31
URL: http://catti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0