En dag hos mej!!

Skall nu skriva hur en dag hos mej med mina fyra barn kan se ut några tycker det är konstigt att man hinner med!!

23-05 har jag ebbe vid tutten hela tiden, han är så rädd att den försvinner eller nåt snacka om separationsångest.
kl 05 tar conny över honom och dom stiger upp.
Jag somnar ett tag.
kl 06.20 jag stiger upp, dom andra barnen sitter oftast i soffan då conny väcker dom.
kl 0630- 0700 försöker få i nån unge frukost i alla fall, vill ju inte vara kassa mamman, men gröt o sånt släng er i väggen det skulle inte funka.
07.00- 07.30 alla skall hitta sina kläder tandborstar, läxböcker med mera.
07.30 börjar bli smått frustrerad, vi måste åka!!
07.40 alla i bilen men glömde visst frukt in igen
08.10 på skolan precis i tid
08.40 hemma igen tar en kopp te och jagar ebbe
10.00 har man tur så somnar ebbe efter en frukt, det försöker jag med göra.
12.00 försöker få upp ögonen måste ju äta innan vi skall hämta i skolan.
12.45 på väg till skolan
13.00 håmtar även denna gång i tid.
13.20 blir galen varför slutar alltid äldsta ungen så sent.
13.30 på väg hem, ebbe har ledsnat så han sjunger opera, han kanske kan få ett jobb på kungliga operan.
14.00 mellis
14.30 ebbe skall sova lite igen, funkar lite si och så.
sen plockar jag.
15.00 ebbe vaknar igen, dom andra grälar och åker ut en stund.
16.30 conny kommer hem och tar ebbe, jag fixar mat.
17.30 äter med ett gäng sura barn, dom börjar bli trötta även om man aldrig skulle erkänna det.
18.30 lägger ebbe
19.00 gör i ordning dottern och lägger ehnne hon brukar somna innan halv åtta.
19.30-20.30 pratar med dom stora barnen, gör läxor och får dom i säng.
20.30-till läggdags pustar jag ut framför tvn.
för på natten sovs det inte mycket i mitt liv just nu.

Låter som man har fullt upp och det har jag emellan åt men det finns små lugna stunder med!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0