12 ÅR.......

Ja så länge har jag vari mamma på torsdag! Känns inte så länge men men.

Så på tor blir min son tolv år gammal, för 12 år sen gick jag alltså o undra om ungen bosatt sig i magen, jag gick från klintehamn upp på berget och hem igen men inget barn kom, jag sprang hemma i mammas trappor men inget barn, jag putsa o städa men inget barn, jag bad min moster om lite zonterapi men nej inget barn, jag gjorde som min mamma sa och bestämde ett kakrecept varje dag o baka men ingen unge......var inne på kontroll efter nästan två v över tid dom gav mej en tid på förlossningen för ställningstagande,,, ja på den tiden kunde man gå lika länge som elefanten innan dom satte igång en.

Men sablars unge den morgonen vi skulle in o kolla upp det så fick jag värkar, vid nio på morgonen kom jag in o var öppen 4cm och vid fem tiden var jag färdig att börja krysta....krysta länge men så vid sju tiden kom han min lille kille P, 3950gram och 54 cm lång och alldeles alldeles underbart fin!!

Nu är han ca 160cm lång och jag har inte en aning om vad han väger men mer än då, men han är fortfarande så där underbart fin som bara han kan vara....älskar dig P!! Och det är helt underbart att få ha dig som son!

Och till alla er som väntar på era små, jag vet att det är segt men ingen ide att jobba på att få ut dom, för dom kommer när dom är redo och det kan inte vi bestämma, sen börjar vårt livslånga jobb som föräldrar!!

Kommentarer
Postat av: Catti

vad fint skrivet.

kramkram

2010-02-28 @ 19:43:29
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: clara

du är verkligen en underbar mamma som kan beskriva det otroliga med att vara just mamma.

kramar

2010-03-01 @ 09:54:18
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: Emmie

Åhh så fint du skriver :)



Som jag kommer ihåg dina step up i trappan här hemma, lika så din "lilla" promenix upp till berget.



Det känns som i går men ändå så länge sedan...Fina, Fina P!!!

2010-03-01 @ 19:36:53
URL: http://emmeme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0