En helt vanlig dag

Ja det kan man kalla min dag, har inte sovi nåt i natt typ då, men upp vid sex då dottern skall till skolan. Vad skönt det var med dagis.

När man helt yr i kolan ja jag vet borde inte ha kört bil men hur tar man henne annars till skolan men i alla fall då blev det lite vila med Ebbe. Ja efter han bajsat ner sig ända upp till huvudet (varför sitter han framåtböjd och bajsar det är liksom dömt att misslyckas). Vilan blev lite si så där märkte att det lukta bajs om nån av oss visa sig att det komi på min tröja med så jag vart tvungen att byta om sen vakna han igen.

Höll sen på att glömma att jag skulle hämta dottern vid halv två men det är inte första gången.
Kom till skolan och där hade hon just vari i slagsmål med en klasskompis så hennes humör var inte på topp. Fick muta henne med allt möjligt för att få henne till bilen (ja jag vet det är fel med mutor Sket jag dock i just då). Dottern berättade om sin dag hon hade visst hällt saft i lärarens kaffe, ja inga barn är väl änglar på hel tid. Ser verkligen fram emot utvecklings samtalet not.

Vi hade en mys em det vill säga fikade och såg spy kids inte den mysigaste filmen men dotterns favvo just nu, hon vill med vara tjej spion. Dottern la fram två mackor jag skulle ha den lilla men sen tyckte hon synd om mej så hon sa jag fixar det mamma jag drar ut den lite så jag fick en smulig macka, ungen gjorde det samma igår.
Ebbe fick hänga med på ett hörn så han satt och dreggla på hedvigs docka och såg hel nöjd ut.

Ja sen har det bara vari ännu mera vanligt som mat och duscha ur all ´sand ur dotterns hår som hon fick där vid slagsmålet.
Samt lägga en dotter och en trött Ebbe och båda sov innan 19.10 skööönt.

Nu ser jag fram emot morgon dagen när man får träffa alla trevliga mammor o gulliga bebisar, men inte mot att lämna dottern (hon skall till pappa) så i morgon kväll är det Ebbe som skall stimma för fyra barn annars blir det tomt.

Känner efter denna dag att jag måste nog ta tag i min uppfostran haha eller hoppas att hennes hyss går över.

Kommentarer
Postat av: nina

älskar att läsa det du skriver

2009-01-13 @ 21:35:30
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: Linda

Hihi, vilken söt liten tös! "Jag drar ut den...", haha! Jaja, smulig macka är väl gott?



Någon muta då och då är väl ok? Så länge man inte mutar dom två ggr om dagen :-)



Vi syns imorgon! Kramar

2009-01-13 @ 23:00:29
URL: http://lan.blogg.se/
Postat av: catti

hon är en riktig sötnos

2009-01-15 @ 07:34:06
URL: http://catti.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0