Hur många finns rum för i ett hjärta!!??

Vissa människor verkar ha hur stora hjärtan som helst och älska hur många som helst medans vissa bara verkar kunna älska sig själva eller kanske även sina närmaste, vem bestämmer hur stora hjärtan man får och hur lätt man skall ha att ge en människa en plats i ens  hjärta?
Har funderat på det nu ett tag, då jag mött båda sorterna.

Min mamma tex hon har ett enormt hjärta hur i helsike får hon plats med alla där i??
Hon älskar och bryr sig verkligen om människor.
Självklart älskar hon sina föräldrar och syskon, min pappa och oss barn, men hon har även plats för en himla massa andra där i, mina bonus syskon (jag ser dom som hel, för just precis min mamma har aldrig gjort skillnad), hon har plats för våra respektive som vi numera har några av oss, hon har plats för sina 4barn barn och lika viktiga tre bonus barn barn.
Alla sina vänner bara bryr hon sig så himla mycket om och alla släkt!
Min mamma jobbar dessutom på dagis och jo varje dagis barn hon har och haft bryr hon sig om för alltid eller nåt, och det är många efter ja typ 30år i yrket.
Hur kan alla finnas plats för i hennes hjärtà??
Är sååå glad att jag har just henne till mamma och mormor till mina barn!

Jag själv har inte ett sånt stort hjärta men inte heller det där lilla, jag har plats för mina nära och kära så som mamma, pappa, släkt, syskon, så klart sambon och mona barn.
Även mina vänner och deras barn. Så visst mitt kanske blir så där enormt en dag, hoppas jag verkligen!!

Så hur kan nu vissa ha det där enorma hjärtat med plats för oändligt många och en del bara ser fel och brister i alla andra än sig själv och att bara dom själva är perfekta??!!

Kram på er! Speciellt mamma!!

Kommentarer
Postat av: Catti

Det växer nog med tiden och ju fler människor man träffar som man tycker om dessto större blir hjärtat. Fint va.

kramkram

2009-06-28 @ 08:48:50
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Astrid

Jag tycker du har en enomrt hjärta Malena.. du har ju plats för massa barn och dessutom är du väldigt ödmjuk och snäll när man träffar dig..



kram på dig

2009-06-28 @ 09:58:23
URL: http://www.nogg.se/nova08
Postat av: Mamma

Tack kära dotter!!!!

2009-06-28 @ 20:50:56
Postat av: Syster

Söta, fina syster!!



Du har också ett underbart fint hjärta!!



Kramar

2009-06-28 @ 20:54:46
URL: http://emmieme.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jag tror att hjärtat växer med ålder och erfarenhet.

Mycket fint och tänkvärt inlägg.



Hoppas du får en fin dag idag.

Kram

2009-07-03 @ 07:38:31
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: HDoofus

Var det en pik eller...?

2009-07-05 @ 01:48:18
Postat av: LeeLoo

åh va fint skrivet

<3 hjärta dig

tycker att du också verkar ha ett stort hjärta

kram

2009-07-11 @ 23:11:54
URL: http://leelooos.blogg.se/l

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0