Får inte tjejer stöka?

Har funderat på det idag då som en del av er vet min dotter har haft det tufft i skolan och bräkat en hel del.
Hon är nu lugnare, men vissa dagar som idag tex så kom jag för att hämta henne och då kastar sig en av personalen över mej och berättar hur mycket hon strulat idag och hon gör det i detalj, jag blir lite smått irriterad, jag vet att hon inte är helt lugn jämt och att hon verkligen kan, jag vet även precis hur hon brukar strula så jag tycker inte dom behöver berätta för mej allt hon gör.

Jag kan tycka att det räcker att dom säger att det vari lite jobbigt och sen berömma det bra hon gjort så även hon gör det.
Jag tror att man som människa behöver jätta mycket berömm och att för varje dålig sak man får höra säkert behöver en tio saker nån berömmer.
Jag vill inte stå där med henne som redan mår dåligt och bara få höra negativa saker, dessutom säger dom att hon drog med andra tjejer och själv säger hon att dom sa till henne att hon skulle göra en del strul, vem skall man tro på, ger personalen henne skulden för allt bara för hon bråka innan??
Dessutom hör man aldrig att något är sååå här jobbigt när det gäller en bråkig kille, varför??? jo för tjejer skall sitta tyst och lugnt och killar måste få bråka och stimma, men jag går inte med på det, tycker det är bra att min dotter vågar bråka synas och höras trotts att hon blev en tjej!!!
Om man tänker på det så har jätte många barn i skolan resurser men alla är killar, kan inte tjejer behöva extra personal med, svar nej för dom skall inte bråka!!!!

Nej jag är riktigt förbannad på den här människan och i morgon skall jag be att få prata med den andra av hennes fröknar, dom måste berömma henne!!!
Det är så konstigt för nu när det bara är bråk ca en gång på 14 dagar så är det det jag hör, alla dagar jag kommer och det vari bra (antar jag) så sägs inte ett dugg, det är ju då dom för i helvete skall berömma extra mycket!!
Nej jag är nu super arg och det blir jag inte i första taget!


Och ett litet svar: Ja det var vår bil.

Kommentarer
Postat av: catti

fattar inte hekker alls varför killar kan vara stökiga medans tjejer ska sitta fint och vara tysta. stå på dig tjejen och beröm henne.

kram på dig

2009-03-19 @ 07:34:04
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: nina

det är en jättebra egenskap att våga säga ifrån å ta plats, som H upenbarligen gör.

det är bra att bli arg oxå, när saker inte går rätt till. jag säger som catti: stå på dig!

2009-03-19 @ 08:30:24
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: astrid

Ja, som catti och nina sagt. Stå på dig. Och var jag tycker det är jättebra att du säger till dem att de måste berömma henne också. Annars kommer hon ju upptäcka att hon bara får uppmärksamhet när hon är stökig och det är ju inte så bra. Visst är det tråkigt att flickor inte får stöka runt och att ni ska bli påhoppade och höra om hur jobbig hon är för att hon stökat, undra om de hoppar på alla mammor som har pojkar som stökar och berättar hur jobbiga deras söner varit, tror inte det..



kram på dig

2009-03-19 @ 13:31:12
URL: http://www.nogg.se/nova08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0