Funderare

Läste i Claras blogg om barn som inte sitter still på klapp och klang.

Funderar lite över det, som sagt var man behöver ju inte gå om barnet är helt ointresserad men så säger många pedagoger att barnen tar in allt ändå, även om dom rör sig så vad är rätt är dom ointresserade eller vill bara göra mycket på en gång!!

Jag och Ebbe gick på musiklekis förra terminen, han kröp omkring och plocka lite med allt, i alla fall halva tiden, jag kände mej lite tvungen att gå då jag betala in avgiften och han verkade gilla det ändå. Men det var kanske fel av mej jag vet inte.

Skulle inte gå idag med honom då han aldrig är stilla, skulle aldrig kunna få honom stilla heller.

Vet nu när vi skola in honom på dagis så ville han inte sitta i samlingen men dom sa åt mej att släppa honom för han sätter sig när han är mogen, coh nu sitter han trotts myror i rumpan.

Så jag håller med Clara att det är skönare med barn som sitter stilla på sång stunder men jag funderar just över om dom andra tar in som endel säger, jag hoppas i alla fall att min kring krypande unge inte störde för mycket!!

Kommentarer
Postat av: Nina

Hej. Han fick tjocktröjan i etårspresent av syrran från Uppsala. Men jag tror hon köpt den på H&M.

Hopas allt är bra med er å att sorken inte har ont i öronen.

2009-09-26 @ 23:32:45
URL: http://ninaruthstrom.blogg.se/
Postat av: Clara

Kul att se hur du tänker!

Jag förstår verkligen att många har myror i brallan, Max med för den delen. Men jag vill lära honom att kontrollera myrorna en kort stund för att på lekstunden få röra på sig precis så mycket som han vill.

Hoppas allt är bra med er!

KRamar

2009-09-28 @ 20:11:37
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: LeeLoo

Musik inspirerar till rörelse. Jag tycket inte det är fel att gå på sångstunder med ett barn som har myror i brallan, de behöver ju också får träffa andra barn & lyssna på musik.

2009-09-30 @ 21:03:29
URL: http://leelooos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0