Ja jag har valt en annan väg än normen.

Jag har inte två barn, o nej jag är nog inte färdig. Ja jag har fyra barn...tre sen tidigare och ett med sambon. Jo jag har andra intressen oxå och jag tänker inte befolka världen själv. Varför får man alltid såna frågor när man har fler barn än två...eller nu måste du ju ändå vara färdig. Frågar man dom som väljer att ha två barn ett eller inga hela tiden. Nej men skall du inte hjälpa till att befolka världen, eller går på dom på andra sätt. Tycker efter att ha diskuterat detta med en kompis (två barns mamma) att hon har rätt det är lite mobbing över det hela att ifrågasätta varför vissa väljer att skaffa många barn. Jag har alltid velat ha många barn, och har nu fyra. Men jag respekterar helt och fullt dom som väljer ett eller inga. Tycker sånt här är upp till var o0ch en att själva få välja. Man skall inte behöva förklara sig om varför man valt det antal barn man fått. Mina barn har lika mycket kläder som dom skulle haft om dom var ett eller två, även mycket, dyra kläder. Dom får klok mat på bordet, dom har tyvärr överflöd med leksaker. Dom blir älskade precis lika mycket fast dom är många (dom kanske till och med mer då dom älskar varandra), vi åker iväg minst en v om året till ett sommar hus på fastlandet allihopa, o fler ggr med bara nåt av barnen. Vi åker till tunisien med allihopa i höst. Dom har egen tid med mej tex en fika, en film på kvällen, åka till nån affär eller nån utflykt mm. Jag tycker inte dom lider av att vara fyra, ja dom grälar ju en del förståss. Men jag säger dock inget om dom som bara väljer två barn. Men jag vill inte ha frågor som om jag är precis galen som valt att ha många barn, för jag älskar dom hur mycket som helst och skulle inte tänka mej att bara ha ett eller två. Så än en gång -Ja jag har många barn och ja det blir säkert nån till, så nu behöver du inte fråga.

Kommentarer
Postat av: astrid

Du har så rätt så.. Hur många barn vill ha och varöfr man har så många som man har borde inte spela någon roll för andra.. Jag är helt övertygad att dina barn har det lika bra som de barn som bara är två eller en eller tre har det..



Hoppas allt är bra annars..



Stor kram



//Astrid

2010-04-12 @ 16:39:19
URL: http://nogg.se/nova08
Postat av: Catti

Finns väl inget som är så härligt som en stor familj. Bråk finns det väl mellan barnen även om de är 2.

Skaffa så många du vill.

kramrkam

2010-04-12 @ 20:28:47
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: nina

Härligt inlägg!

Hoppas bara inte jag sagt något nångång som förnärmat dej, det har aldrig varit min avsikt. Tvärtom är jag avundsjuk å imad av din stora familj. Jag vill också ha många barn egentligen, men jag vill inte föda dem...



Det var kul att se dej å ebbe i veckan.

2010-04-16 @ 18:24:43
URL: http://ninaruthstom.blogg.se/
Postat av: LeeLoo

tycker du är en förebild, ser upp till dig som fixar allt så bra & får ihop allting. heja! heja!

2010-04-20 @ 20:46:42
URL: http://leelooos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0