Varför händer saker barn??

Skulle hämta mina underbara barn i skolan idag, när jag kom in på skolgården fick jag se flaggan på halvstång, min tanke blev genast åh nej vad har nu hänt!!
Så fort jag klev innanför dörren på dotterns avdelning fick jag förklaringen, det var en liten flicka i års2 på dotterns avd som gått bort igår, i papperet från rektorn står det att hon gått bort av blödningar i hjärnan på astrid lindgrens barnsjukhus, hur hemskt får det bli, stackars flicka och stackars hennes familj, hoppas nu hon sover gott!

Min dotter var lite smått påverkad av det tragiska och prata en massa om hur ledsen hennes fröken vari, dessa underbara lärare och fritids personal som har jobbat med våra barn idag, tagit hand om deras frågor och deras sorg. Fast dom säkert har haft det minst lika jobbigt själva dom är mina stora hjältar idag, helt underbara lärare finns på denna skola.
När dottern kom hem satte hon sig med skolkatalogen och vi pratade lite om flickan det måste ju bearbetas, min son tog det lite lugnare kan vara för att han inte går på samma avd som henne, den äldsta av mina fina barn är hos pappa skall ringa o fråga hur han har det.

Nu funderar jag på vad mycket som redan hänt detta år av dom hemska sakerna hoppas på lite glada saker med nu.
Och varför skall detta hända barn, barn som har hela livet framför sig och som är fulla av livsglädje.
Så än en gång ta hand om dom människor ni har runt er!!

Kommentarer
Postat av: catti

det är så fruktansvärt tragiskt att de händer de små

2009-02-02 @ 18:54:33
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: nina

ja fyyy kan inte tänka mi nått värre

2009-02-03 @ 08:48:37
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: Linda

Nej men usch vad hemskt och tragiskt!! Det ska inte behöva vara så tycker man...inte när det gäller små söta oskyldiga barn....Hu.

2009-02-03 @ 23:13:56
URL: http://lan.blogg.se/
Postat av: LeeLoo

Tack, jo visst ska man ta hand om varandra. Usch! Man glömmer bort att allting inte är för evigt. Fick höra om detta idag, det är så tragiskt. Och man reagerar på det på ett helt annat sätt när man själv har barn.

2009-02-06 @ 23:28:02
URL: http://leelooos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0