Älskar sjukvården!

Ja varför döper man det nu till en sån sak, ja för vissa dagar är det guld värd med den, men inte idag eller så många av dom ggr jag hört av mej ang Ebbe.
Vi fick förra v ordinerat att ge honom nässpray varje kväll i en v sen hålla upp en v och sen köra igen och hålla på så i åtta v. Men gud 8v med nässpray, vanlig sådan det tycker jag lät lite konstigt och mamma tycker att det låter hel knäppt då hennes läkare absolut inte vill ge det till barn så.
Ja jag ringde då öron mott idag för att höra med dom om det var rimligt då han ändå fått remiss dit, och svaret blev ja det låter ju märkligt men jag tycker du skall ringa den läkaren som ordinerat det och fråga, men varför skall jag göra det för han kommer bara hålla fast vid det han sagt ju.
Så jag är nu lite irriterad då jag bara blir runt skickad, sist Ebbe hade öroninflammation ringde jag och råd fråga bvc som sa du skall ringa till barnmottagningen och när man ringde dit så sa dom nej du skall ringa vårdcentralen om det gäller öronen, blev även den gången bara runt skickad och så den gången då Ebbe vart så kass i magen av pencillinet plus att han ännu hade ont då ringde jag tillbaka till vårdcentralen som sa ja men nu gäller det inte öronen så du får ringa barnmottagningen,

Tror dom att jag kan sitta i telefonen hela dagarna och boka tider måste liksom ta hand om den sjuka ungen med, idag när jag satt och ringde runt så klämde han sina små fingrar i köklådan (hmmm undrar vart man ringer då).
Dessutom måste jag alltså ställa en diagnos på mitt barn innan jag vet vart jag skall ringa (så nu skall man ha läkarutbildning innan man skaffar barn med, förresten verkar dom ju gilla telefonsvarare så dom kunde ju ha en för barn....har ditt barn öroninflammation tryck ett feber tryck två, klämt fingrarna tryck tre osv perfekt ju och så kan dom avsluta med vet du ej vad det är för sjukdom/skada tryck stjärna och då kommer det in en röst som säger du är körd skaffa dig en läkarutbilning!!
Det skulle vara perfekt för gotlandkommun bra spartipps!!

Nej nu skall jag tacka för mej och le och va gla!!!

Kommentarer
Postat av: nina

fan va jobbigt. stackars ebbe.



men jävligt roligt skrivet av dig. dagens garv

2009-01-27 @ 21:04:52
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: catti

att de inte kan ge ett klokt svar, ibland är de bara för mkt

2009-01-28 @ 06:23:12
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: LeeLoo

Håller med...usch vad man blir less på sånt där. Håller tummarna för att det blir bättre med lillkillen i alla fall!

Fick också dagens garv för att du skrev så lustigt!

2009-01-28 @ 18:25:53
Postat av: Linda

Haha, förlåt med det lät så roligt när du skrev! :-)



Men nej, kul är det inte. Förstår precis hur du känner. Att man inte bara kan få ett klokt svar. Dom har ju kompentensen uppenbarligen, men nej, då ska det ju vara byråkratiskt korrekt också. Jajamänsan.



Jaja, hoppas det löser sig för er iaf...

Vi syns imorgon! Kram

2009-01-28 @ 22:55:26
URL: http://lan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0