Fullt av mammor och barn

Ja det var det här idag och det var så kul och trevligt att ha dom här synd bara att lille Max var dålig och dom därför inte kom, hoppas verkligen på att dom kommer och hälsar på oss snart ändå!

PÅ fm idag skulle man till att vara duktig och städa och få ihop en kaka, tänkte fixa det medans Ebbe sov sin fm lur men nej då han bestämde sig för att hjälpa sin mamma, som annars inte är bra på baka grejer och det blev inte lättare av att lill Ebbe for omkring i sin gåstol.
Det blev mjöl i håret på ungen när jag skulle balansera bakandet över huvudet på honom och helt plötsligt kom han rullande med en smörgåsgrill fram på gåstolen,- ähh nej du äter inte sånt än, hur i allsindar fick han fram den, och så ett brak från skafferiet jaha där for kattmat, nötter mmm.... han är verkligen överallt den ungen.
SEn skulle man till och dammsuga med började i hallen men varje gång jag titta bort så var han på väg till kaminen så det vart lite si och så med städandet med.
Sen kom Catti och Vincent och hon roar lite så allt kändes lite smidigare, och jag hann färdigt innan de andra kom.

Det blev full rulle här med små killar som låg på golvet satt i gåstolen eller babysittern och en och annan som tog en tupplur, tänk vilket härligt gäng dom blir om några år, ser verkligen fram emot det med spänning!!
O alla mammor sen dom är så super trevliga och gulliga, så det var en jätte trevlig eftermiddag och jag tror till och med att jag och Ebbe lyckades med kakan.

Nu ikväll for vi hem till Andreas och Sara och deras små o fika så jag måste nog ta och banta lite efter den här dagen i alla fall tills i morgon bitti!!
Där var det med  fullt ös så just nu när Ebbe i denna stund sover så känner jag mej ganska slut, men sååå nöjd med dagen.

Tänk vad det är härligt med barn!! Tror jag skall skaffa en tio till!!! Obs: Skämt! Men dom är bra härliga.

Nu skall jag försöka gå och se lite tv , och varför skriver jag försöka jo för det är numera en konst att göra det utan att somna!

För dom som undrar varför inga bilder kom med från dagen så skall jag försöka få in dom i morgon, då kameran spelar bus med mej!!

Kommentarer
Postat av: LeeLoo

tack för idag det var jätte trevligt, kakan var himla god & väldigt lyckad!

2009-01-29 @ 21:21:30
URL: http://leelooos.blogg.se/
Postat av: catti

tack för underbart trevlig dag

2009-01-30 @ 06:56:49
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Linda

Även jag tackar för en trevlig dag! Goda smörgåsar, god kaka och gott sällskap....Det är så det ska va att vara mammaledig :-))

2009-01-30 @ 14:46:57
URL: http://lan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0