Köpa jeans!!

Idag har vi efter morgonrutinerna som ännu tar halva dagen efter jullovet så vi var färdiga vid lunch, åka till visby då jag skulle handla jeans på jc med min äldsta son, inte lätt visa det sig.
Vi blev körda nästan fram till dörren av sambon, redan på vägen dit börja han mulna på.
Väl inne i affären högg han ett par jeans, inte dom jag trott då men skit samma dom var ju nedsatta halva priset till 300kr, nu något mer likt ett åskmoln jag fatta att detta slutar aldrig bra.
Jag sa åt honom där är provhytten då blixtra det ordentligt...jag tänker inte prova, jag gav mej inte så till slut fick jag in honom i provhytten, var ju ett par med slim modell så man ville ju veta att dom gick på, så nu hadde man en fräsande unge i en provhytt på jc haha tur att där var tomt i affären.
Dom gick i alla fall på som tur va, framme vid kassan så fräste han bara när expediten fråga om dom satt bra o var lagom långa, så med ett åskväder och en kasse tog vi oss till bilen, på väg dit fräser han -jag tänker inte ha dom i skolan ändå!!

Vi for därifrån till ica maxi o efter jag vari därinne så kom jag ut o nu var inte bara en unge sur utan nästa hade med sjuknat in som i en epidemi, nu satt min dotter där som det lilla åskmolnet, härligt härligt (hon hade bara tråkiga saker stackarn) så vägen hem gick ut på att en satt o vråla o den andra drog den första i håret vilket resulterade i ännu mer vrål vilket väckte Ebbe som oxå börja vråla, tjohooo vad kul med barn.

Jaja nu har det i alla fall gått över för denna gången och vad det beträffar jeansen så sitter dom på ungen och han skiner som ett solsken, jag gillar verkligen dom här kom förrut, kan du se om dom har fler i min stl!!
Efter regn (och åska) kommer solsken som dom säger och jag har överlevt ännu ett klädköp med barn!!

Kommentarer
Postat av: nina

du är skön alltså. "...överlevt ännu ett klädköp med barn". jag tänker ofta vad annorlunda liv vi har. kan fortfarande inte fatta att du har barn som snart ska in i tonåren. måste nog få träffa dom nån gång för att det ska gå in.

gonatt

2009-01-10 @ 23:11:04
URL: http://torrbollen.blogg.se/
Postat av: catti

vilket humör de kan, barnen. skönt att solsken kommer sen

2009-01-11 @ 10:54:11
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: Linda

Hohohohooo!! Ja det där med att köpa kläder kommer man ju ihåg från när man var liten.

Kan riktigt se framför mig en fräsande grabb i provhytten :-)

Tur att ni överlevde båda två!

2009-01-13 @ 23:09:00
URL: http://lan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0