Hemma igen

Jaha då har man än en gång överlevt stockholm med Ebbe, och det är inte lätt skall jag säga.
Vi åkte i tor morse och resan med båten gick väl hyffsat även bussen funka bra då han somna efter att ha sittat och kollat på massa bilar och sånt som for förbi.
Sen börja kampen, den här ungen han kan inte ens vara still när han äter så vår lunch på åhlens vart väldans snabb, sen skulle vi ta lite affärer men jag säger bara hur överlever stockholmare med vagn och barn, hissar hit ramper dit, ungen skriker har visst ledsnat på vagnen, vänta lilla gubben skall bara få ner vagnen här, hopps här fanns visst ingen ramp jaja ur med ungen bära vagnen, nu vill han verkligen inte sitta vagnen igen och än mindre ha på sig overallen, ja vi får helt enkelt bo på nk i natt.
Vi alltså både jag och emmie var helt sluta på kvällen när vi vid strax efter fem kom till brorsans och marias lägenhet.

På fredagen tog vi en sväng till ikea, funkar betydligt bättre när man har barn, han tyckte det var ganska kul där tills han blev så fruktansvärt trött, då blev det att sätta sig o försöka få i Ebbe mat innan han somna och det blev till tonerna av Ebbes bästa hitts, uyndrar vad alla andra tyckte på resturangen.
Sen fick han skrika i vagnen tills han somna, tyckte det tog evigheter men han slockna nog på fem min.
Han sov då faktiskt i 2tim så vi han avverka skärholmens galleria med.
Jag skulle ha ett par jeans men huh min kropp är hemsk nu och inga jeans sitter som dom skall.
Och vissa är så låg midja så man visar häcken bara man böjer sig det minsta trodde sånt var ute nu, som min syster sa man vill ju inte att håret skall titta upp haha!!

Sen han vi även tuffa runt på söder  med, men som sagt det vart mycket bära både på vagn och ebbe, vi hade dessutom oturen att möta på en hel del hissar som inte ville fungera som en hiss skall alltså dom stod bara stilla och det var inte det ändamålet jag behövde ha dom till.

Får nu se om min syster är totalt avskräckt eller vill åka med mej och Ebbe igen, jag hade nog inte velat om jag vore henne.
Men jag hade en jätte trevlig resa, även om ebbe var lite jobbig då och då och jag var lite små irriterad på jeansen ett tag på slutet, är liksom piskad att köpa det då alla mina är trasiga.

Kommentarer
Postat av: catti

hoppas du fick sova lite och ni haft det bra, det där med vagn är inte alltid lätt. det där med jeans kan vara en plågsam historia

2009-03-01 @ 14:41:54
URL: http://catti.blogg.se/
Postat av: LeeLoo

oj vilken resa! Jeansen ja...hm.. Vet hur det är, jag visar rumpan allt för ofta nu för tiden & det är ju inte snyggt. Men skönt att resan var jätte trevlig trots allt. Kram

2009-03-02 @ 09:44:29
URL: http://leelooos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0