HJälp mej!!

Ja jag vet jag har fyra barn o borde veta mer själv, men har aldrig haft den här farmorn förrut. Hur gör man med en som, säger vi tre julklappar räcker han skall inte ha mer för han får av andra med....springer o köper tre till o då bara massa som är helt ointressant. Vi säger nu är det leksaksstopp när det gäller Ebbe.....kommer med nya presenter varje mån till honom och då bara sånt som hamnar i en hög eller pajjar. Vi säger att han skall inte ha den där leksaken för den är för äldre.....varje v frågar om hon kan ge honom den nu, herregud den är från treår ungen blir inte det på en v! Vi säger han skall inte ha frukt för då äter ha ingen mat......hon springer o tänker ge honom frukt ändå, där blir hennes man då lite sur på henne. Samma sak som ovan sker jämt även med mackor o annat ätbart. Jag vet ju att hon säkert vill väl, tycker om henne, men hhur skall man vänligt men bestämt få en person att lyssna och ta in??

Kommentarer
Postat av: clara

Oj jisses va svårt!

Kan ni inte be att dom saker hon köper kan vara hemma hos dom så får Ebbe leka med dom när han är där. Och att det är HON som är viktig för honom inte sakerna.

kramar!

2010-03-18 @ 12:46:42
URL: http://cklaris.blogg.se/
Postat av: LeeLoo

oj, känner att jag är fel person att ge råd. Jag är så mesig, men min sambo har alltid svar på tal så jag brukar fråga honom. Clara gav bra råd; att han kan leka med sakerna hemma hos henne & ha dem där! Tack snälla för idag, inte hade du behövt köpa... Jätte fina saker! Ser fram emot lite hurtiga vårpromenader! <<<<kram

2010-03-18 @ 13:19:03
URL: http://leelooos.blogg.se/
Postat av: malena

Tack för tippsen, har faktiskt utan att sagt nåt bara lämnat säkert tio saker där det senaste halvåret! Och några har fått en flygtur in i bastun när dom legat för länge.....onda jag!!

2010-03-18 @ 13:31:25
URL: http://vimsigmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0