Blev lite smått irriterad

jag försöker att inte bli det men ibland så går det bara inte.

Blir ledsen på såna som drar alla privata förskolor som nåt sämre alternativ än dom kommunala, vi som har dom på privata älskar förmodligen det alternativet, jag gör det min sambo gör det och det viktigaste Ebbe gör det verkligen.
Han går dit med ett leende på läpparna, han pratar massa med dom och busar.

Dom har ingen jätte gård och går iväg till allmänna lekplatser och skogar, jag hoppas att min son kommer förstå att alla är välkomna där men jag vet att han är ett barn och alla barn är egoister.
Jag har vari på många lekplatser där barn just tror allt är deras...ganska naturligt för ett barn att tro, men där är det upp till oss vuxna att förklara för barnen, föräldrar som personalen på dagis (förlåt jag säger ännu dagis), men att säga att det bara är barn på privata dagis som gör så är fel att det bara är personal på privata dagis som fikar en stund i barngruppen är fel och att det bara skulle vara personal i privata som inte ser allt är fel

Jag som mamma ser inte alltid vad mina barn hittar på för dumheter eller om dom är stöddiga vilket dom säkert är ibland mina är inga änglar inga barn är alltid snälla, och då hoppas jag att den vuxna som ser o hör det säger till mina barn.

Jag vet många kommunala dagis som inte har gård, dock inte vanligt på ön, jag vet många kommunala förskollärare o lärare som fikar, jag vet många som inte ser allt, och barn på kommunala dagis är minst lika stöddiga och egoistiska som dom på privata.

Jag har gjort ett medvetet val att ha Ebbe på privat, mina andra barn gick på kommunala min mamma, syster o massa kompisar jobbar på kommunala.
Jag tycker ebbes barngrupp är lagom stor det är bra med personal, dom är mysiga med min son, han är på ett ute dagis vilket han älskar o jag tycker är viktigt.
Han får jätte bra mat som är klokt lagad.

Jag tycker jag gjort ett bra val åt min son, skulle ALDRIG ha mitt barn på kommunal igen om jag inte blev tvungen.

Och jag lovar Ebbe är egoist och äger alla lekplatser, precis som många barn med honom och det beror inte på att han går på en privat förskola utan att han är ett förskolebarn!!!!!

Kommentarer
Postat av: Astrid

Vi har också Nova på privat dagis. Vi har inte medvetet valt det utan satte upp det som första alternativ för att de har lite annorlunda pedagogik och för att det verkade vara ett mysigt ställe. De har jättestor gård (skog) men de går ändå iväg till andra lekplatser och leker. Jag tycker det är jättebra. Ju mer de är ute och går och hittar på saker ju bättre är det. Här utanför på vår gård är det ofta dagmammor och förskolor och det har vi inget emot. Nova tycker snarare att det är spännande med massa barn som springer omkring och leker. Här har vi andra problem än att folk tar andras lekplats, så som segregering osv... Det går liksom att dra en linje på vägen som går 100 m härifrån, på andra sidan den vägen bor 99% invandrare och vår sida av vägen bor 99% svenskar..



Ne, håller med dig ang privat dagis.. de är toppen :D :D :D (även fast jag egentligen är emot privatiseringar, dubbelmoral va) ;) ;)



kram på dig vännen och pussa lite på Ebbe från Nova..

2010-09-29 @ 12:56:33
URL: http://nogg.se/nova08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0